Op vakantie met de camper

Precies vandaag hebben we de camper 3 weken in ons bezit. Van die 3 weken zijn we er inmiddels 1 van op pad. Het heeft ons al mooie herinneringen opgeleverd. Op de foto die je hier ziet is onze eerste overnachtingsplek ooit te zien. Een hele mooie kleine camperplek met ruimte voor 3 campers. Toen we aankwamen waren we de enige camperaars. We zochten een beetje onwennig onze plek en keken wat rond naar de borden die er stonden. Spoedig kwam de beheerder, die in het huis er naast woonde, naar ons toe om ons een beetje de weg te wijzen en gaf ons een ‘jeton’. Tot deze vakantie had ik geen flauw benul wat een jeton was, maar dat blijkt dus een muntje te zijn om schoon water te kunnen pakken.

De camperplek lag pal aan een mega groot grasveld met allemaal sporttoestellen en een speeltuin en dat midden in het centrum van het kleine Franse dorpje. Nadat we ons goed geïnstalleerd hadden zijn we daar de middag maar door gaan brengen met B. We hebben daar veel plezier gehad. Toen ik nog met haar aan het spelen was in de speeltuin heeft V een heerlijke maaltijd bereid in de keuken van de camper. Van daar uit had ze zicht op onze speelvreugd.

Afgezien van dat de locatie prachtig was, was de prijs ook nog eens fantastisch. Geen idee hoe ze het doen, maar het was volkomen gratis. Inclusief stroom en water. We hoefden zelfs geen toeristenbelasting te betalen. Een betere start als kersverse camperaars konden we onszelf niet voorstellen. Waarop ik al hoopte lijkt dus waarheid te worden. Met de aanschaf van de camper hoopte ik er stiekem op dat onze vakanties goedkoper zouden worden. Helaas zijn niet alle camperplekker gratis en zijn we soms ook op een camping geweest. Na een week camperen zijn we €131 kwijt aan onze overnachtingen en zijn we nog maar 1x wezen uiteten. Voor de rest koken we in de camper hoewel we gisteren hebben ge-bbqt wat we maar even niet in de camper gedaan hebben.

De eindberekening heb ik nog niet gemaakt, maar het kan haast niet anders dan dat dit een goedkope manier van vakantie vieren is voor ons.De aanschaf van de camper neem ik dan gemakshalve even niet mee in de kosten. Dat doe ik met de auto tenslotte ook niet als we naar een hotel rijden.

Tagged , , ,

7 thoughts on “Op vakantie met de camper

1. Geniet ervan!
    Wij hebben ook zo ’n 10 jaar met heeeel veel plezier gecamperd met verschillende campers (telkens ge upgraded)
    Sinds een anderhalf jaar overgegaan op een caravannetje en zijn mobieler nu vanaf de kampeerplek.

1. Doen we volop.
      Waarom zijn jullie overgestapt op de caravan? Echt vanwege de extra mobiliteit als je op de plek bent? Wij missen de auto nog niet moet ik zeggen. De fiets brengt ons waar we willen zijn.

1. Ook wij hebben de camper verruild voor een caravan. Voor ons was het een goede stap. Vooral vanwege de camperplaatsen. Vaak verharde plaatsen en dicht op elkaar. Maar iedereen moet kiezen voor datgene waar men zich het prettigst bij voelt.